GL7  GL8  GL9

Op zondag 29 juni 2014 waren wij aanwezig op Het Groene Loper Festival. Dit is een evenement waar inwoners van Haarlemmermeer op een feestelijke manier kennismaken met duurzame, eerlijke en streekproducten. Bezoekers zien, voelen, ruiken en proeven de producten en ontdekken dat duurzaamheid leuk is en loont. Er zijn straatartiesten, kinderactiviteiten, proeverijen, een fietstocht en nog veel meer.

Zoals u op de foto’s kunt zien was het een leuk en gezellig evenement met veel vermaak. Sommige leden van het koor: ‘Het morrend volk’ waren zo aardig om naast hun optreden ook mee te helpen achter onze stand.

Wij stonden er met twee petitielijsten:

1: Teken voor vrije meningsuiting in Turkije. De vrijheid van meningsuiting in Turkije ligt onder vuur. Jaarlijks verschijnen honderden journalisten, advocaten, mensenrechtenverdedigers en vele anderen voor de rechtbank omdat ze iets volkemen legitiems deden: uitkomen voor hun mening. Demonstranten die vorig jaar meededen aan de Gezipark-protesten worden vervolgd, terwijl de politieagenten die grof geweld tegen hen gebruikten vrijuit gaan. Met deze petielijsten roept Amnesty de Turkse premier Recep Tayyip Erdoğan op de vrijheid van meningsuiting en van vreedzame samenkomst te respecteren. Vragen hem protesten toe te staan, onderdrukkende wetgeving te veranderen, politiegeweld te stoppen en agenten die misdrijven begaan te vervolgen.

2: Jij hebt de macht om mensen vrij te krijgen. Dit betreft spoedacties van Amnesty. Mensen kunnen zich hiervoor opgeven en daarna deelnemen per e-mail, sms en via de Urgent Action App. Met een simpele klik kan je een petitie ondertekenen. Wereldwijd komen mensen binnen 48 uur in actie. Met succes, vaak verbetert de situatie.

GL1    GL2   GL3

GL4  GL5  GL6

• Laatste wijziging 14 juni 2017.