Mensenrechten

23 mei: Onlangs zijn een aantal docenten van Amnesty gastlessen komen geven bij ons op school. De lessen gingen over het grote thema waar deze internationale organisatie zich mee bezig houdt – namelijk mensenrechten.

Deze keer gebeurde dit tijdens de lessen levensbeschouwing. Het onderwerp was “Seksueel misbruik en sociale media”. De lessen werden gegeven aan de leerlingen van 2A1, 2A2 en 2M1. De bedoeling was om de leerlingen uit deze klassen aan de hand van opdrachten meer bewust te laten worden van deze problematiek. Daarnaast besteedden deze vrijwilligers ruim aandacht aan de oplossingen die er zijn en de rechten die ieder kind heeft op bescherming vanuit de overheid tegen zulke gevaren.

Dit vond plaats in het kader van het project “Burgerschapsvorming”. Het project “Burgerschapsvorming” heeft als doel om leerlingen van onze school kennis te laten maken met maatschappelijke thema’s waaronder maatschappelijke betrokkenheid, dialoog tussen verschillende levensbeschouwingen en mensenrechten enz.

• Laatste wijziging 5 maart 2017.