18 WfRa        AI Schrijfmarathon logo

Write for Rights 2020

Amnesty’s Schrijfmarathon wordt jaarlijks gehouden op of rondom 10 december, de Internationale Dag van de Mensenrechten. Wereldwijd worden brieven geschreven voor mensen aan wie groot onrecht is aangedaan. Je kunt de brieven digitaal versturen, via de website van Amnesty. Maar je kunt ook handgeschreven brieven versturen. Mensen komen bij elkaar om te schrijven, in bijvoorbeeld bibliotheken, buurthuizen en scholen. Het idee is dat een handgeschreven brief meer opvalt. Maar vooral door de massale aandacht hebben de schrijfacties vaak succes. Dit jaar wegens corona pakken wij het anders aan.

Van 3 t/m 10 december 2020 kunt u bij de bibliotheken  Hoofddorp-Centraal en Floriande en in Nieuw-Vennep een coronaproof schrijfpakket ophalen waar alles in zit. Voorbeeldbrieven, groetenkaartjes en een pen. U kunt de brieven thuis schrijven, zelf een postzegel opplakken en op de bus doen. Ook is het mogelijk de brieven in te leveren bij de bibliotheek in de daarvoor bestemde brievenbus. Wij doen er dan de postzegel op en versturen het voor u.

Dit jaar wordt er geschreven voor: https://www.amnesty.nl/organiseren/voor-wie-we-schrijven

Verleden jaar boekten wij met de Write for Rights actie de volgende successen!: https://www.amnesty.nl/organiseren/successen

Ook is het mogelijk om vanaf 20 november online te schrijven. Zie:.https://www.amnesty.nl/write-for-rights/online

Neem ook een kijkje op de website van de Bibliotheek. Klik dan ook even door op de korte video (3 minuten) die zij maakten. Zie: https://www.debibliotheekhaarlemmermeer.nl/activiteiten/write-for-rights-amnesty-schrijfactie/?date=202012030000

Sfeerbeelden van de actie van vorig jaar

TrudiemetMarjodec2019     EljametRozan

.

Trudie Groen gaf op 1 december 2019 een interview aan Meerradio. Aan de hand van een quiz (duur 14 minuten) kan je je kennis over mensenrechten testen!

interview Meerradio

.

• Laatste wijziging 6 december 2020.