18 WfRa

Write for Rights 2019

Amnesty’s Schrijfmarathon wordt jaarlijks gehouden op of rondom 10 december, de Internationale Dag van de Mensenrechten. Wereldwijd worden brieven geschreven voor mensen aan wie groot onrecht is aangedaan. Je kunt de brieven digitaal versturen, via de website van Amnesty. Maar je kunt ook handgeschreven brieven versturen. Mensen komen bij elkaar om te schrijven, in bijvoorbeeld bibliotheken, buurthuizen en scholen. Het idee is dat een handgeschreven brief meer opvalt. Maar vooral door de massale aandacht hebben de schrijfacties vaak succes.

Op 7 december organiseerde de Amnesty-groep Hoofddorp de Write for Rights-actie 2019 in bibliotheek Hoofddorp-Centrum en Floriande van 10.00 tot 17.00.

Dit jaar werd er geschreven voor jongeren die gediscrimineerd of gemarteld werden of die onterecht gevangen zitten.

Wilt u weten hoeveel brieven er in Nederland zijn geschreven of meer informatie voor wie is geschreven, zie: https://www.amnesty.nl/write-for-rights

Sfeerbeelden van de actie

TrudiemetMarjodec2019     EljametRozan

.

Trudie Groen gaf op 1 december 2019 een interview aan Meerradio. Aan de hand van een quiz (duur 14 minuten) kan je je kennis over mensenrechten testen!

interview Meerradio

Daarnaast vragen wij in Hoofddorp door middel van een petitielijst speciaal aandacht voor het lot van Mohammed al-Roken, een mensenrechtenadvocaat die gevangen zit in de Verenigde Arabische Emiraten. Voor zijn zaak zetten ook verschillende andere lokale Amnesty-groepen zich in. Zie ook: Mohammed al-Roken

• Laatste wijziging 13 april 2020.