spandoek AI in Hoofddorp met molen

De collecte van Amnesty International, die van 11 tot en met 17 maart 2018 plaatsvond in de gemeente Haarlemmermeer, heeft ruim €9.000 euro opgebracht. Ongeveer 100 vrijwilligers collecteerden voor de mensenrechtenorganisatie.

In heel Nederland werd dit jaar 1,2 miljoen euro opgehaald voor het werk van Amnesty. De organisatie dankt alle vrijwilligers voor hun geweldige inzet.

Opbrengst van onschatbare waarde
Amnesty is een onafhankelijke organisatie en neemt voor haar onderzoek, lobby en actie geen geld aan van overheden of politieke groeperingen. Juist daarom is de opbrengst van de jaarlijkse collecte van onschatbare waarde.

Het belang van de collecte
Met het geld dat tijdens de collecte wordt opgehaald, kan Amnesty haar werk blijven doen. Bijvoorbeeld om mensen die alleen maar gevangenzitten omdat ze kritiek hadden op hun regering vrij te krijgen.

Mensen als Azam Farmonov uit Oezbekistan. De mensenrechtenverdediger kwam in oktober 2017 vrij, nadat hij bijna twaalf jaar had vastgezeten en volgens zijn vonnis nog drie jaar cel te gaan had. Tijdens zijn detentie werd Farmonov gemarteld, toch weigerde hij te bekennen dat hij zich schuldig had gemaakt aan afpersing – een verzonnen aanklacht. Amnesty voerde actie voor Farmonovs vrijlating.

De landelijke collecteweek van Amnesty is in 2019 van 10 t/m 16 maart.

Voor meer informatie over de collecte kunt u contact opnemen met

Gea Nieuwpoort e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. – Tel.: 0252-683434 (Nieuw Vennep)

spandoek in Nieuw Vennep met Wim a

• Laatste wijziging 23 november 2018.