spandoek AI in Hoofddorp met molen

De collecte van Amnesty International vond plaats van 11 maart t/m 16 maart 2019

In o.a. Hoofddorp, Vijfhuizen, Nieuw-Vennep, Zwaanshoek werd door een kleine 60 collectanten meer dan €5.000 opgehaald.

Wilt u weten hoeveel er is opgehaald in heel Nederland? Neemt u dan hier een kijkje!

Opbrengst van onschatbare waarde

Amnesty is een onafhankelijke organisatie en neemt voor haar onderzoek, lobby en actie geen geld aan van overheden of politieke groeperingen. Juist daarom is de opbrengst van de jaarlijkse collecte van onschatbare waarde.

Het belang van de collecte

Met het geld dat tijdens de collecte wordt opgehaald, kan Amnesty haar werk blijven doen. Bijvoorbeeld om mensen die alleen maar gevangenzitten omdat ze kritiek hadden op hun regering vrij te krijgen.

Mensen als Azam Farmonov uit Oezbekistan. De mensenrechtenverdediger kwam in oktober 2017 vrij, nadat hij bijna twaalf jaar had vastgezeten en volgens zijn vonnis nog drie jaar cel te gaan had. Tijdens zijn detentie werd Farmonov gemarteld, toch weigerde hij te bekennen dat hij zich schuldig had gemaakt aan afpersing – een verzonnen aanklacht. Amnesty voerde actie voor Farmonovs vrijlating.

De collecte van Amnesty International vindt volgend jaar plaats van 8 maart t/m 14 maart 2020.

Voor meer informatie over de collecte kunt u contact opnemen met

Gea Nieuwpoort e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. – Tel.: 0252-683434 (Nieuw Vennep)

spandoek in Nieuw Vennep met Wim a

• Laatste wijziging 19 mei 2019.