spandoek AI in Hoofddorp met molen

De collecte van Amnesty International vindt plaats van 11 maart t/m 16 maart 2019. Op zondag 10 maart mag er niet op straat gecollecteerd worden maar wel in kerken of besloten ruimtes

Op maandag 25 februari 2019 vond de kick off in de openbare bibliotheek in Hoofddorp plaats. Als gastspreker was pastoor Kees van Lent van de Joannes de Doperkerk aanwezig.

Opbrengst van onschatbare waarde
Amnesty is een onafhankelijke organisatie en neemt voor haar onderzoek, lobby en actie geen geld aan van overheden of politieke groeperingen. Juist daarom is de opbrengst van de jaarlijkse collecte van onschatbare waarde.

Het belang van de collecte
Met het geld dat tijdens de collecte wordt opgehaald, kan Amnesty haar werk blijven doen. Bijvoorbeeld om mensen die alleen maar gevangenzitten omdat ze kritiek hadden op hun regering vrij te krijgen.

Mensen als Azam Farmonov uit Oezbekistan. De mensenrechtenverdediger kwam in oktober 2017 vrij, nadat hij bijna twaalf jaar had vastgezeten en volgens zijn vonnis nog drie jaar cel te gaan had. Tijdens zijn detentie werd Farmonov gemarteld, toch weigerde hij te bekennen dat hij zich schuldig had gemaakt aan afpersing – een verzonnen aanklacht. Amnesty voerde actie voor Farmonovs vrijlating.

Voor meer informatie over de collecte kunt u contact opnemen met

Gea Nieuwpoort e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. – Tel.: 0252-683434 (Nieuw Vennep)

spandoek in Nieuw Vennep met Wim a

• Laatste wijziging 8 maart 2019.