Rodaan Al Galidi

Dinsdagavond 24 oktober 2017- Ontmoeting met Al Galidi, auteur van Hoe ik talent voor het leven kreeg

Auteur van dit opzienbarende, onthullende boek is Rodaan Al Galidi (1971) – hij beschrijft daarin zijn ervaringen als asielzoeker in Nederland. Hij studeerde in Irak af als bouwkundig ingenieur en kwam in 1998 in Nederland terecht, waar hij asiel aanvroeg. Het asiel werd geweigerd en hij is uitgeprocedeerd. Al Galidi leerde zichzelf de Nederlandse taal en begon met schrijven. In 2007 kreeg hij een voorlopige verblijfsvergunning in Nederland. Hij ontving diverse literaire nominaties en prijzen: El Hizrja-literatuurprijs, J.C. Bloem poëzieprijs 2003, de Prijs voor literatuur van de Europese Unie (2010).

De Wereld draait door bestemde Hoe ik talent voor het leven kreeg als boek van de maand januari 2016.

Menige lezersgroep heeft zijn boek intussen gelezen en we zijn blij dat we met Rodaan in gesprek kunnen gaan. Deze unieke avond vindt plaats in de stadsbibliotheek in Hoofddorp op 24 oktober 2017. Aanvang 19.45 uur. Toegang 7 euro. Koffie/thee vooraf en een drankje na afloop is gratis.

Voor meer informatie over deze avond zie:
www.debibliotheekhaarlemmermeer.nl/activiteiten

Twee dagen daarna, op donderdag 26 oktober 2017, wordt bij het monument van de elf omgekomen gedetineerde ontheemden de Schipholbrand (2005) herdacht – 19.00 uur locatie Schiphol Oost parkeren op  Breguetlaan)

Op maandag 2 oktober 2017 is er een boekbespreking : "Hoe ik talent voor het leven kreeg" van 20.00-22.00 uur In boekwinkel Het Kruispunt, naast rooms katholieke kerk Joannes de Doper te Hoofddorp.

boekAlGalidi

Info: Platform Vluchtelingen Haarlemmermeer

• Laatste wijziging 23 november 2018.