De collecte van Amnesty International, die van 5 tot en met 11 maart 2017 plaatsvond in de gemeente Haarlemmermeer  heeft  10.086,61 euro opgebracht, 109 vrijwilligers collecteerden voor de mensenrechtenorganisatie.

Amnesty dankt iedereen van harte voor de geldelijke bijdrage. Ook bedankt Amnesty alle vrijwilligers,  die in weer en wind hebben gecollecteerd, voor hun inzet.

Opbrengst van onschatbare waarde

Amnesty is een onafhankelijke organisatie en neemt voor haar onderzoek, lobby en actie geen geld aan van overheden of politieke groeperingen. Juist daarom is de opbrengst van de jaarlijkse collecte van onschatbare waarde.

Het belang van de collecte

Met het geld dat tijdens de collecte wordt opgehaald, kan Amnesty haar werk blijven doen. Bijvoorbeeld voor Zainab al-Khawaja uit Bahrein. De mensenrechtenactiviste werd tot een jaar gevangenisstraf veroordeeld omdat ze de koning zou hebben beledigd: ze had een foto van hem verscheurd. Ze zat tweeënhalve maand met haar zoontje in de gevangenis, totdat ze op 31 mei 2016 werd vrijgelaten. Amnesty, dat haar als gewetensgevangene beschouwde, voerde actie voor haar.

• Laatste wijziging 11 april 2017.