Full Colour Festival

Op zaterdagmiddag 29 juni 2019 stonden wij met een Amnesty stand op het Full Colour Festival op Harmonieplein te Nieuw Vennep.

Wij vroegen met een petitielijst aandacht voor de Turkse moeders die van president Erdogan niet meer op het plein mogen demonstreren voor hun vermiste zonen en echtgenoten. Ook willen wij dat er onderzoek wordt ingesteld naar de verdwijning van hun dierbaren.

Er waren diverse muzikale optredens, veel kraampjes met diverse waren en gratis hapjes uit verschillende landen, een expositie met schilderijen, Pier-K had een stand waar de kinderen konden tekenen. Er waren ook modeshows van zeven designers.

Dit mooie evenement werd georganiseerd door stichting Maatvast in samenwerking met o.a. Vluchtelingen werk en de koepelcommissie, vertelde de sociaal makelaar Peter Rethans die werkzaam is in Wijkgebouw Liquenda en het Ontmoetingscentrum in Nieuw Vennep Centrum. Naast de vele buitenlandse kraampjes en muziek waren er ook een paar Nederlandse. De wethouder Marjolein Steffens-van de Water (HAP) opende het event.

Het was een tropische dag. Gelukkig was er gezorgd voor een tappunt van lekker koud water en waren de kraampjes overdekt zodat je ook de schaduw kon opzoeken. De sfeer was goed. Door de tropische warmte was het iets rustiger dan vorig jaar. Desalnietemin hebben wij 50 handtekeningen opgehaald voor onze petitie en hebben wij een paar artikelen verkocht.