Schrijfacties

Schrijven is het oudste actiemiddel van Amnesty International.

“De  pen is machtiger dan het zwaard”

Kerken:
Er zijn kerken waar brieven van Amnesty worden geschreven.

* Write for rights *

Op 10 december (de dag van de rechten van de mens) wordt aangehaakt bij de schrijfmarathon van Amnesty International. In de bibliotheken van Nieuw-Vennep en Hoofddorp liggen cases en voorbeeldbrieven klaar om over te schrijven – nu daadwerkelijk met de pen.

Heeft u weinig tijd om te schrijven, dan kunt u altijd meedoen aan de digitale acties.

Van 3 t/m 10 december 2020 kon u bij de bibliotheken  Hoofddorp-Centraal en Floriande en in Nieuw-Vennep een coronaproof schrijfpakket ophalen waar alles in zat. Voorbeeldbrieven, groetenkaartjes en een pen. De brieven konden thuis worden geschreven en wij vroegen de mensen er zelf een postzegel op te doen. Vele kerken in Nieuw Vennep en Hoofddorp hebben ook meegedaan en ook twee scholen.

Dit jaar werd er geschreven voor: https://www.amnesty.nl/organiseren/voor-wie-we-schrijven

Verleden jaar boekten wij met de Write for Rights actie de volgende successen!: https://www.amnesty.nl/organiseren/successen

De bibliotheek maakte deze video samen met Trudie: https://www.youtube.com/watch?v=ICBJclp9saY

Trudie Groen gaf op 1 december 2019 en ook op 8 december 2020 een interview aan Meerradio. Aan de hand van een quiz (duur 14 minuten) kan je je kennis over mensenrechten testen!