Schrijfacties

Schrijven is het oudste actiemiddel van Amnesty International.

“De  pen is machtiger dan het zwaard”

Kerken:
Er zijn kerken waar brieven van Amnesty worden geschreven.

* Write for rights *

Op 10 december (de dag van de rechten van de mens) wordt aangehaakt bij de schrijfmarathon van Amnesty International. In de bibliotheken van Nieuw-Vennep en Hoofddorp Centrum liggen op zaterdag 11 december 2021 cases en voorbeeldbrieven klaar om over te schrijven – nu daadwerkelijk met de pen. U kunt tussen 10:00 en 17:00 uur een of meerdere brieven schrijven en/of een groetenkaartjes sturen. Op de voorkant van het groetenkaartje kan een tekening worden gemaakt.

Heeft u weinig tijd om te schrijven of wilt u liever vanwege Corona afstand bewaren, dan kunt u ook in minder dan 1 minuut tijd online een brief sturen. Zie: https://www.amnesty.nl/write-for-rights/cases

Dit jaar wordt er geschreven voor: https://www.amnesty.nl/organiseren/voor-wie-we-schrijven

Scholen kunnen ook meedoen met deze actie. Hiervoor is speciaal schoolmateriaal geschreven.

Zie: https://www.amnesty.nl/wat-we-doen/educatie/write-for-rights-op-school

Studenten van de opleiding Facilitaire Dienstverlening Luchthaven en de opleiding Entree Luchthaven van MBO College Airport en ook het Nova College Hoofddorp doen mee!

De bibliotheek maakte verleden jaar deze video samen met Trudie: https://www.youtube.com/watch?v=ICBJclp9saY

Trudie Groen gaf op 1 december 2019 en ook op 8 december 2020 een interview aan Meerradio. Aan de hand van een quiz (duur 14 minuten) kan je je kennis over mensenrechten testen!